معمارانه

برای ارتباط بیشتر با جامعه معماران...دانشجویان و فارغ التحصیللان عزیز معمار

معمارانه

برای ارتباط بیشتر با جامعه معماران...دانشجویان و فارغ التحصیللان عزیز معمار

ارائه شیت های معماری1 (ارائه دستی)

دوستان گرامی همانطور که قول دادم بخاطر پایان ترم یه سری پست مجدد و کامل تر درباره شیوه های مختلف ارائه شیت های معماری براتون آماده کردم که توجهتون رو به اون جلب میکنم و امیدوارم مورد استفاده قرار بگیره براتون .

شیت های معماری به سه روش کلی قابل ارائه هستند.

1- ارائه دستی

2-ارائه کامپوتری

3-ترکیبی از دو شیوه ارائه دستی و کامپیوتری

به طور خلاصه در باره هرکدام توضیحی کوتاه میدهم.


لطفا به ادامه مطلب مراجعه کنید...

در این پست به شیوه ارائه دستی میپردازیم ... و در روزهای آتی به شیوه های دیگر نیز خواهیم پرداخت .

ارائه دستی:

در این شیوه کلیه نقشه های آماده برای ارائه ، روی مقوای ارائه مجددا ترسیم میشوند (قبل از ترسیم باید برای نحوه چیدمان شیت تصمیم گیری شود !) و سپس با استفاده از تکنیک های مختلف راندو ، آنها را راندو میکنیم.

توجه به نکات زیر بسیار ضروریست:


*میتوان شیت را سیاه و سفید یا رنگی راندو کرد.


*برای ترسیم نقشه ها روی مقوا میتوان از روان نویس های نوک نمدی استفاده نمود.و سپس به راندو پرداخت.


*گاهی برای جلوه دادن به شیت در پلان های ترسیم شده درون ضخامت دیوار را با هاشور سیاه میکنیم و همینطور از هاشورهای کفسازی در اطراف پلان ها استفاده میکنیم.




*برخی ابزارهای رایج راندو عبارتند از : ماژیک، آبرنگ، مداد رنگی، آب مرکب یا رنگهای اکولین که هرکدام با تکنیک خاص خود اجرا میشوند


* میتوان از رنگهای مختلف مقوا استفاده نمود و برای ارائه نقشه ها روی رنگهای تیره از روان نویس یا کاربن سفید استفاده کرد.


*حتما در ارائه پلانها و نماها و پرسپکتیو از سایه استفاده کنیم.





* در اطراف پرسپکتیو بنا حتما تا حدودی محیط اطراف ولو در حد نشان دادن کفسازی ترسیم شود و به ترسیم بنا(حجم)بدون کف بسنده نکنیم.بهتر است از پرسناژ برای درک بهتر مقیاس و همچنین درختان و بافت گیاهی استفاده کنیم.




*حتما با فونت های خوانا هرکدام از نقشه های درون شیت معرفی شوند.







بعد از همه این توضیحات باید دقت کنید که طراحی شیت یک کار سلیقه ای و صد درصد تجربیست و به خلاقیت و میزان تبحر طراح بستگی دارد .

متبحر شدن در زمینه طراحی شیت جز با تمرین فراوان و دیدن نمونه های متعدد میسر نخواهد بود.

برایتان آرزوی موفقیت دارم و مجددا از دوست و همکار خوبم مهندس زمانی و دانشجوی گرامی آقای فلاحی بخاطر در اختیار گذاشتن عکسها تشکر میکنم.

نظرات 9 + ارسال نظر
وحید دوشنبه 13 دی‌ماه سال 1389 ساعت 07:46 ب.ظ

سلام استاد خیلی خیلی خیلی ممنونم خیلی خوب بود توضیحاتتون
استاد فقط اولش یه سوتی کوچولو هست به جای شیت نوشتید شین
استاد دیگه جواب میل های من رو نمیدید.
اون شماره ایرانسلم عکسرا یا همیشه خاموشه.
یه عالمه سوال دیگه هم دارم.
بازم دستتون درد نکنه بخاطر توضیحات.
یه خواهش کوچولو استاد اسم من رو اگه نزدید هم اشکال داره این نظر لطف شما هست به من.

خواهش :) ممنونم بابت تذکر برای اشتباه تایپی :) درستش کردم :)
در مورد ایمیل هم ببخش یکی دو روز وقت نکردم سر بزنم...آماده کردن این پست هم تقریبا تو وقت اضافه بود اونم بخاطر اینکه قول داده بودم به بچه ها که پست در مورد ارائه بذارم...حالا بازم سر بزن دو پست دیگه هم در مورد ارائه اضافه خواهم کرد :)
حتما ایمیلتو جواب میدم...سیم کارت ایرانسلو خیلی وقته توی گوشی گذاشتم و روشن هم هست!عجیبه چون تاحالا زنگ نخورده !!!
حالا شماهره رو یه بار دیگه برات ایمیل میکنم حتما :)
موفق و موید باشی ...
در ضمن بابت گفتن اسمت ... راستش رسم دارم که مطلب از جایی برمیدارم حتما منبع بگم یا اگر کسی لطف کرده و مطلبی در اختیارم گذاشته حتما ازش قدر دانی کنم :) این رسم منه ... اسمشو لطف نذار!!!

کوروش شنبه 27 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 12:20 ب.ظ

با سلام و عرض ادب
بسیار متشکر وممنونم اید های خیلی خوبی گرفتم من مهمندس عمران هستم وا مسال کارشناسی ناپیوسته معماری قبول شدم و مطالبتون خصوصا نحوه ارائه پروژه ها خیلی ذهنم رو باز کرده بازهم متشکرم

سلام...خواهش میکنم و خوشحالم مطالب براتون مفید بوده.براتون آرزوی موفقیت دارم :)

عسل پنج‌شنبه 8 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 01:10 ق.ظ

سلام استاد.سایت خوب و مفیدی دارید.من دانشجوی ترم 3 معماریم. تو شیت بندی مشکل دارم.میخواستم اگه ممکنه این شیت ها رو از نزدیک ببینم چون با عکس زیاد واضح نیستند.

مهلا چهارشنبه 15 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 07:20 ب.ظ

سلام
یه دنیا تشکر به خاطر زحمات بی دریغ و مطالب مفیدتون.
من واسه شیت بندی درس مقدمات خیلی از مطالب و عکسها استفاده کردم و ایده گرفتم.
بازم ممنون

خواهش :) خوشحالم ...

آسو پنج‌شنبه 10 شهریور‌ماه سال 1390 ساعت 11:35 ق.ظ

بسیار از زحمات شما استاد بزرگوار متشکرم
سایت خوبی دارید بسیار مفید بود اگه نمونه های بیشتر باشند خیلی بهتر میشه. اسو هستم دانشجوی ترم هفت معماری

محمد رضا دوشنبه 25 مهر‌ماه سال 1390 ساعت 04:39 ب.ظ

مرسی خیلی عالی بود استفاده کردم

مسعود چهارشنبه 23 آذر‌ماه سال 1390 ساعت 10:50 ب.ظ

باتشکر از زحماتی که می کشید. با امید این که هر روز توانمند تر و پر کارتر از قبل باشید.....من از مطالب شما بهره بردم ممنون هستم......

مبینا یکشنبه 4 دی‌ماه سال 1390 ساعت 01:34 ب.ظ http://blogsky.com

بسیار عالی بود و مورد استفاده قرار گرفت...
مرسی گلم
انشالله که همیشه موفق و پیروز باشی

سوگند سه‌شنبه 4 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 04:49 ب.ظ

من شیت بندیم افتضاحه:((

تمرین تمرین تمرین ....

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد