معمارانه

برای ارتباط بیشتر با جامعه معماران...دانشجویان و فارغ التحصیللان عزیز معمار

معمارانه

برای ارتباط بیشتر با جامعه معماران...دانشجویان و فارغ التحصیللان عزیز معمار

ارائه شیت های معماری ۲ (ارائه با نرم افزار)

شیتهای معماری میتوانند با نرم افزارهای مرتبط با معماری ارائه شوند.نرم افزار هایی مانند اتوکد،آرشیکد،اسکچ آپ،فتوشاپ و یا تری دی استودیو مکس و پاور پوینت (این نرم افزار ها متداولترین ها هستند و نرم افزار هایی رویت یا راینو و ... نرم افزارهای دیگیری هستند که میتوان برای تهیه و ارائه شیت های معماری از آنها استفاده کرد)

معمولا روند به این ترتیب است که ابتدا نقشه ها با نرم افزار هایی مانند اتوکد یا آرشیکد یا رویت (Revit)بصورت دوبعدی رسم میشوند و سپس با کمک تری دی مکس یا اسکچ آپ حجم نیز طراحی و ایجاد میشود ( البته اتوکد و آرشیکد و ریت هم خود قابلیت سه بعدی سازی دارند ).

از همه نرم افزارها نقشه ها را خروجی Jpeg یا  JPG میگیرند و سپس در فتوشاپ شیت نهایی طراحی میشود و روی مقوا پلات گرفته میشود.

*در ارائه نهایی شیت ها با فتوشاپ میتوان از عکسهایی که از ماکت گرفته میشود نیز استفاده نمود.

*ترکیب رنگی شیت های ارائه ،افکت ها ، نوع چیدمان عکسها در شیت و ... یک امر کاملا سلیقه ایست که به تجربه طراح شیت هم بسیار وابسته است.

*حتما از فونت برای معرفی نقشه ها و عکسها در شیت استفاده کنیم.

*شیت ها کلا میتوانند با یک نرم افزار طراحی شوند مانند اتوکد ! در این صورت شیت با خط و خطوطی که در اتوکد رسم میشود طراحی میشود و سپس نقشه ها در آن جاگذاری میشود و نهایتا روی مقوا پلات گرفته میشود ... ( عکس نمونه در ادامه مطلب)

نمونه شیت ها در ادامه مطلب

باز هم از دوست و همکار خوبم آقای مهندس زمانی برای در اختیار گذاشتن عکسها بسیار بسیار ممنونم ...















و در آخر ، این هم دو نمونه شیت که کلا در اتوکد ترسیم و آماده سازی شده اند و در خود اتوکد خروجی PDF گرفته شده و با فتوشاپ به JPEG تبدیل شده اند.(اتوکد هم قابلیت وارد کردن عکس با فرمت JPEG یا JPG را دارد و میتوان در شیت هایی که با اتوکد هم طراحی شده عکس قرار داد.)

*دقت کنید از خطوط خود پلانها برای طراحی اطراف پلانها در شیت استفاده شده است.




نظرات 20 + ارسال نظر
وحید یکشنبه 19 دی‌ماه سال 1389 ساعت 10:18 ق.ظ

استاد سلام. بازم فلاحی. میدونم زیاد سوال میکنم.
استاد میشه با اتوکد کشید بعد برد تو پاور پوینت بعد پلات گرفت؟
البته جهت اطلاع میپرسم وگرنه من نظرم این هست که حداقل باید یه بار ارائه با دست رو تجربه کرد تا با بیس کار اشنا بشم تا بتونم تو ارائه کامپیوتری قدرت مانور داشته باشم.
بازم دستتون درد نکنه بابت اطلاعات.

آقای فلاحی خوشحال میشم از اینکه مشتاق و پیگری برای یادگرفتن :)
ببین اگه بخوای از اتوکد فایل ببری توی پاورپوینت باید اول توی اتوکد save as فرمتPDF بگیری و بعد اون فایل پی دی اف رو ببری با فتوشاپ JPEG کنی تا بتونی توی پاورپوینت به عنوان یه عکس واردش کنی...کمی افت کیفیت خواهی داشت با این پروسه که البته این افت کیفیت به هر حال توی تبدیل پی دی اف به JPEG هست و حتی اگه بخوای با فتوشاپ هم کار کنی همین مساله رو خواهی داشت...
موفق باشی :) و حتما اگه باز سوال داشتی بپرس.خوشحال میشم بتونم کمک کنم :)

وحید سه‌شنبه 21 دی‌ماه سال 1389 ساعت 08:15 ب.ظ

استاد ممنون که به فکر دانشجوهاتون هستی واقعا ممنون.

خواهش :) من با علاقه این کار رو انجام میدم :) منم از ایمیل های خوبت ممنونم :)

فاطمه دوشنبه 27 دی‌ماه سال 1389 ساعت 09:31 ب.ظ

خیلی عالی مطالب ارائه دادید ممنون.من خیلی وقت بود که دنبال این مطالب بودم اما همه سایت ها بسته بود.

خواهش :) موفق باشی :)

فاطمه لطیفی پنج‌شنبه 30 دی‌ماه سال 1389 ساعت 12:35 ق.ظ

واقعا متشکرم چیزی که می خواستم شما بهم نشان دادید.

خواهش :) موفق باشی :)

بهرام نوروزی یکشنبه 3 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:55 ق.ظ http://bkk.blogfa.com

درود بر شما خانم مهندس پرتو....
خیلی خوشحال شدم این وبلاگ رو پیدا کردم....
بنده هم مهندسی تکنولوژی معماری آزاد اردستان می خونم...
امیدوارم بتونم از تجربیاتتون استفاده کنم...
شاد باشید

درود بر شما ... ممنونم که به وبلاگ معمارانع سر زدید و براتون آرزوی موفقیت دارم مهندس :)

محمد جمعه 8 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 01:27 ق.ظ

سلام.مرسی از عکس ها استفاده کردم.آموزش شیت بندی رو هم میذاشتین عالی بود.مخصوصا با فتوشاپ.من دانشجوی علمی کاربردی واحد هنر عظیمیه هستم.کاش استاد ما هم بودید

منظورت آموزش برنامه فتوشاپه در زمینه شیت بندی؟!
امیدوارم موفق باشی :) احتمالش زیاده که اونجا بیام از این ترم :)

سعیده یکشنبه 10 بهمن‌ماه سال 1389 ساعت 11:10 ق.ظ

سلام
ممنون خیلی کمکم کردی

خواهش :)

کیانا شنبه 24 اردیبهشت‌ماه سال 1390 ساعت 10:36 ب.ظ

سلام
وبلاگتون عالیه بهتون تبریک میگم .
میشه یه کم بیشتر در مورد فتوشاپ توضیح بدین اینکه چه جوری فایلا رو انتقال بدیم وروی شیت جمع کنیم.
ممنون

امیر حسین چهارشنبه 8 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 12:12 ب.ظ

واقعا عالی بود وبلاگتون حیلی خیلی ممنون و خسته نباشید انقدر مدبرانه عمل میکنید دوست داشتم شیت بندی رو بیشتر یاد بگیرم . با تشکر فراوان

لیلا شنبه 3 دی‌ماه سال 1390 ساعت 05:43 ب.ظ

ممنونم آموزش هاتون خیلی خوب و مفید بود...

زهره چهارشنبه 19 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 10:40 ق.ظ

خیلی خوب بود ممنون

محمود پنج‌شنبه 20 بهمن‌ماه سال 1390 ساعت 09:04 ب.ظ

موفق باشی...

سامان چهارشنبه 10 اسفند‌ماه سال 1390 ساعت 05:32 ب.ظ

سلام
من طراح و گرافیست هستم و تو یکی از دفاتر فنی مهندسی شیت بندی معماری انجام می دم . از کاراتون خیلی خوشم اومد و اونا رو پرینت کردم . اول می خواستم بهتون خسته نباشید بگم از بس کاراتون عالی بود و بپرسم از نظر شما اشکالی نداره تا از کاراتون به عنوان نمونه استفاده کنم ؟ با تشکر

مهرداد فیلی سه‌شنبه 22 فروردین‌ماه سال 1391 ساعت 07:31 ب.ظ

با درود فراوان
استاد گرانقدر من توانستم از مطالب ارائه شده توسط شما بهر ه مند شوم و از این بابت سپاسگذاری مرا بپذیرید
در ضمن من دانشجوی سما شیراز ترم دوم هستم آیا میتوان در مواقعی مشکلات درسی را با شما در میان بگذارم

دوقلوها چهارشنبه 6 اردیبهشت‌ماه سال 1391 ساعت 12:56 ق.ظ

سلام خانم مهندس پرتو میشه برای شیت هایی که لازم 3 هنرستان هست بذارید برامون؟ وب بسیار عالی دارید ممنونم.

علی شنبه 13 خرداد‌ماه سال 1391 ساعت 12:29 ب.ظ

سلام شیت بندی های انجام شده عالی بودند.موفق باشید از شاهین شهر

عاطفه سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 02:10 ب.ظ http://www.bolorshekaste.blogfa.com

سلام خانم مهندس وقت بخیر سایت بسیارخوبی دارید ممنونم استفاده ی زیادی بردم
وخوشحالم که استادبه دانشجوهاش اهمیت میده خیلی خوشحالم خیلی که حداقل یکی تو ایران اونم یه استاد زن براکارش ورشتش ارزش قایله موفق باشید
درضمن کاردانیم رو تموم کردم ودانشجوی کارشناسی معماری هستم

آرش شنبه 17 تیر‌ماه سال 1391 ساعت 06:30 ب.ظ

درود

من دانشجوی کارشناسی معماری در هشتگرد هستم . تا حالا ندیدم که شخصی با این علاقه با دید وسیع بخواد هر دانشجوی معماری رو تو هر کجا که باشه بدون منت بالا ببره ، من کاره اتوکد و سه بعدیم قوی هست ولی شیت بندی رو گیر میکردم ولی از مطالبتون تو سایت استفاده کردم خیلی بدردم خورد

طاهر چهارشنبه 18 اردیبهشت‌ماه سال 1392 ساعت 02:16 ق.ظ

باعرض سلام وخسته نباشی
وبلاگ خوبی دارید وهکسهاش خیلی عالی هستن ولی مطالبش کم هست اگه میتونید مارو از دانش خود بیشتر بهره مند کنید خیلی ممنون

سونیا پنج‌شنبه 2 آبان‌ماه سال 1392 ساعت 11:59 ب.ظ

با سلام. شیت های زیبایی رو اائه داده بودین . من خودم دانشجوی معماریم دارم روی پایان نامم کار میکنم میخواستم ببینم اگه میشه لطف کنید آموزش تصویری شیت بندی با فوتو شاپ در حد اینکه یه سری تکنیک ها رو آموزش بدین و یه شیت درست کنید و رو سایت بذارین واسه دانلود . نه تنها من فکر کنم خیلیا بهش احتیاج داشته باشن.
یه دنیا سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد