Elementery School & Kindergarten by Lokrenk Architects

معماری این مدرسه ابتدایی توسط گروه معماران لو کرنک و توسط نیکی داسنت فال در شهر سنت دنیس فرانسه طراحی شده است. طرح وی ادغامی جالب و زیبا از مهدکودک و مدرسه ابتدایی می باشد که با روش های مختلف،آموزش و پرورش را توسعه داده است.

 

ادامه نوشته

SPRING Kindergarten in HongKong by JoeyHo Desiign Architects

این مهد کودک در وان چای هنگ کنگ قرار دارد و مساحت آن 7500 فوت مربع می باشد. می توان گفت این مهدکودک با تفکری دوگانه طراحی شده است. دیدگاه و تفکر یک کودک و یک بزرگسال در یک جا گرد آوری شده است و ایده ی این کار این بوده است که هر دو نسل بتوانند از این فضا لذت ببرند. در حالی که بچه ها به دنبال جست و خیز و بازی و استفاده از فضا هستند، بزرگسالان نیز می توانند جهان را از دریچه ی نگاه یک کودک ببینند. همچنین یکی از اهداف دیگر این ایده، تعامل بیشتر کودکان، بزرگسالان و مربیان می باشد.

ادامه نوشته

کودکستان بریوزار در اسپانیا

استناد به حرف لویی کان، نقش درخت به معنای معماری، در نوع تدریس بسیار مؤثر خواهد بود

بقیه در ادامه مطلب...

ادامه نوشته

تراكم چيست؟

فرض کنید شما در یک آپاتمان که در یک کوچه 10 متری واقع شده است زندگی می کنید اگر در این کوچه به طور متوسط 20 قطعه تفکیکی موجود باشد و در هر قطعه ساختمانی 4 طبقه وجود داشته باشد حدودا 80 تا 100 خانواده در این کوچه زندگی می کنند. تصور کنید که روز اول مهر هر خانواده تصمیم بگیرد فرزند دانش آموز خود را با اتومبیل شخصی خود به مدرسه برساند! شما در این کوچه ساعت 8 صبح با حجم انبوه اتومبیل و رفت و آمد مواجه خواهید شد... ادامه مطلب ...
ادامه نوشته

ARCHITECTURAL WORKSHOP FOR  DESIGNBUILDER SOFTWARE IN ISLAMIC AZAD UNIVERSITY OF TABRIZ BRUNCH

وورکشاپ آموزش نرم افزار بین المللی DESIGNBUILDER در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در روز های یکشنبه و دوشنبه (17-18) دی ماه با حضور اساتید هیئت علمی و دانشجویان ارشد رشته معماری در این دانشگاه برگزار خواهد شد . لازم به ذکر است مدرس دوره آقای دکتر فرشاد نصراللهی دارای مدرک فوق دکتری معماری ، استاد دانشگاه فنی برلین آلمان، هستند .

معرفی نرم‌افزار مدل‌سازی انرژی DesignBuilder

 این نرم‌افزار برای مدل‌سازی ساختمان از جنبه‌های مختلف مثل فیزیک ساختمان (مصالح ساختمانی)، معماری ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی، سیستم روشنایی و غیره کاربرد داشته و قابلیت مدل‌سازی همه جنبه‌های ساختمان را دارد. بجز مدل‌سازی بار گرمایشی و سرمایشی ساختمان، مصارف مختلف انرژی ساختمان از قبیل مصرف انرژی گرمایشی، سرمایشی، روشنایی، لوازم خانگی، آب گرم مصرفی و غیره را بصورت دینامیک مدل‌سازی می‌نماید. این نرم‌افزار همچنین قابلیت محاسبه میزان روشنایی روز و حتی مدل‌سازی CFD را دارد. از دیگر قابلیت‌های نرم‌افزار DesignBuilder مدل‌سازی تهویه طبیعی و مکانیکی، محاسبه آسایش حرارتی در فضاهای داخلی ساختمان، میزان اتلاف و دریافت انرژی از عناصر مختلف ساختمان می‌باشد. نتایج مدل‌سازی‌ها همچنین برای کل سال، برای ماه‌های مختلف و نیز بصورت روزانه و ساعتی قابل استخراج می‌باشد. نتایج همه مدل‌سازی‌ها همچنین برای کل ساختمان، طبقات مختلف و نیز تک فضاهای ساختمان قابل استخراج است. از قابلیت‌های خاص این نرم‌افزار امکان استخراج نتایج مدل‌سازی بصورت دیاگرام و یا فایل‌های اکسل بوده که می‌تواند برای تجزیه و تحلیل‌های بعدی استفاده گردد.

مسئول برگزاری وورکشاپ در تبریز : سیدسعید توتونچی


 

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد نرم افزار و دوره های آموزشی آن به وب سایت زیر مراجعه فرمائید :

www.enef.co

زلزله + گسل+ انواع زمینلرزه

پدیده زلزله

زلزله عبارتست از لرزش زمین در اثر آزاد سازی سریع انرژی که اغلب موارد در اثر لغزش در امتداد یک گسل در پوسته زمین اتفاق می­افتد. انرژی آزاد شده از محل آزاد شدن آن، که کانون نامیده می­شود، بصورت امواج در همه جهتها منتشر می­شود. این موجها شباهت بسیار زیادی به امواج ایجاد شده در اثر فروافتادن یک سنگ در آب آرام یک حوضچه دارد. به همان ترتیب که ضربه سنگ باعث به جنبش درآوردن امواج آب میشود، یک زلزله امواج لرزه­ای را ایجاد می­کند که در زمین منتشر می­شوند. با وجود اینکه انرژی آزاد شده با فاصله گرفتن از کانون زلزله به سرعت پراکنده شده و میرا می­شود، ولی ابزارهای بسیار حساسی که در سراسر جهان بمنظور ثبت ارتعاشات پوسته زمین نصب شده اند، آن را حس کرده و ثبت می­کنند.

 

ادامه نوشته

ISI چیست؟

ISI یا همان موسسه اطلاعات علمی  (Institute for Scientific Information) یکی از موسسات معتبر در عرصه جهانی می باشد و بدلیل دارا بودن استاندارهای بالای علمی و ارزیابی درحال حاضر درجایگاه نخست جهانی قرارگرفته است.

موسسه اطلاعات علمی (Information  Institute for Scientific )  بانک اطلاعاتISI  مرکزی درسال 1960 بوسیله یوگن گرفیلد تاسیس شد.این موسسه بعداً توسط آقای تامسون و هلت گیر خریداری شد و درحال حاضر بعنوان موسسه اطلاعات علمی تامسون شناخته می شود.این موسسه قسمتی از شرکت بیلیون دلاری آقای تامسون است.

آدرس فعلی این موسسه همانطور که درسایت تامسون آمده است

Thomson Scientific 3501 Market Street Philadelphia, PA 19104 USA

http://scientific.thomson.com.

  لطفا ادامه مطلب...

ادامه نوشته

پناهگاه های شنی، ایده دانشجویان معماری اعزامی به مناطق زلزله زده آذربایجان + عکس و روش کمک به این حر

این روش توسط سازمان ملل برای احداث پناهگاه های اورژانسی مورد تقدیر قرار گرفته است و به عنوان روشی برای ساخت اقامتگاه در ماه و مریخ به ناسا ارائه شده است.

ادامه نوشته

نمایشگاه مارپیچ در  شهر لندن ( کاری از معماران سوئدی: هرزوگ و دمورون)

دوستان این نمایشگاه در 31 می 2012 افتتحاح شده و بسیار مورد توجه اسطوره معماری (خانم : فرشید موسوی)  بوده و در بیشتر محافل معماری اروپا مورد توجه قرار گرفته . ادامه مطلب رو از دست ندین...

ادامه نوشته

طراحی پارامتریک در معماری

از جمله سردمداران این روش طراحی پاتریک شوماخر و زاها حدید هستند که تا کنون پروژه های بسیاری را با این روش کار کرده اند. پاتریک شوماخر در نوشتار ها و بیانیه های متعددی به تبیین این دیدگاه پرداخته است. در یازدهمین دو سالانه معماری که در سال ۲۰۰۸ میلادی در باشگاه دارک ساید ونیز بر گزار شد، از سه تن از معماران پیشرو دعوت گردید تا موضوعی را برای مباحثه به معماران جوان ارائه کنند. این سه تن، پاتریک شوماخر همکار و شریک زاها حدید، گرگ لین و گریگور ایشینگر بودند که در نشست اول پاتریک شوماخر بیانیه “پارامتریسیزم، سبکی جدید“ را معرفی کرد. آن چه در ادامه می آید شرح شوماخر از این روش است.

ادامه نوشته

مجموعه سینمای پارک ملت (کاری از مهندس رضا دانشمیر)


ادامه نوشته

ساختمان مک آلن کاری از (پروفسور نادر تهرانی)استاد و ریاست دانشکده معماری دانشگاه ام آی تی

ادامه نوشته

کیوسک های برنجی در لندن ( کاری از دفتر طراحی توماس هزرویک )

ادامه نوشته

""معماری پایدار"" طراحی مکانی برای استراحت  ( فونتانبلو در کشور فرانسه )

ادامه نوشته

((هتل آبشار)) فوق العاده زیباست ، ادامه تصاویر رو از دست ندین

ادامه نوشته

یه خونه با 29 متر مربع زیربنا !!!!!!!

ادامه نوشته

تصاویری از زیبا ترین پل های دنیا _ مجموعه 2

هلیکس در سنگاپور

ادامه نوشته

خانه ای از سنگ چخماق در کالیفرنیا امریکا

ادامه نوشته

اگه معمارید ! حدس بزنید تکنیک ساخت هرکدوم از شاهکارای زیر رو !!

با تشکر از خانم مهندس احمد پور برای انتشار این عکس های زیبا ، لطفا به ادامه مطلب برید ...

ادامه نوشته

یه مهد کودک کج و کوله محشر در اسلو ، کاری از بر و بچه های معمار نروژی

ادامه نوشته

یه خونه کج و کوله محشر ، کاری از (والد مارسون برگلاند )  

ادامه تصویر رو از دست ندین ...

ادامه نوشته

تصاویر زیر همون ( قصر شاه پریون ) معروف هستش که معلوم شد کار، بر و بچه های ژرمن بوده

قصر هوهن زولرن حدود 1000 سال پیش در ارتفاع 855 متری سطح دریا ساخته شد.این قصر در قرن یازدهم ساخته شده اما بعدها در سال 1423 میلادی به کلی تخریب شد و در سال 1461 مجدداً ساخته شد. این قصر روی کوه هوهنزولرن با ارتفاع 855 متر قرار دارد و این ارتفاع باعث شده که این قصر دسترسی فوق العاده زیبایی به اطراف داشته باشد .قصر هوهنزولرن در 50 کیلومتری جنوب شهر اشتوتگارت آلمان قرار دارد.این همن قصر شاه پریونه باور کنید . برا دیدن تصاویر بیشتر از این شاهکار ادامه مطلب رو ببینید .

ادامه نوشته

ویلایی زیبا در زیر تپه ، کاری از گروه طراحی آمستردام در هلند

ادامه نوشته

یک فضای زیبا ، ساده با رنگی فوق العاده برای ...

آره میدونم تشخیصش یه خورده سخته ، پس اگه واقعا میخواین بدونین این چیه به ادامه مطلب برید ...


ادامه نوشته

خانه ای برای یک خانواده تنها ، کاری از گروه ریزم در ایزوکای ژاپن

ادامه نوشته

خانه شیشه ای در آمستردام هلند ، کاری از هانس ون هسویک

ادامه نوشته

باز هم نمایشگاهی دیگر از طراحی های خارق العاده (ظاها حدید)

این نمایشگاه که تا ماه مارس 2012 در فیلادلفیا آمریکا بر قرار است و در آن می توانید برخی از وسایل طراحی شده توسط ظاها را از نزدیک مشاهده کنید. لطفا ادامه مطلب...

ادامه نوشته

نقد و بررسی فیلم (حریم) یکی از کار های موفق در ژانر وحشت ، سینمای ایران

کارگردان:  سيدرضا خطيبي

بازيگران: حميد فرخ نژاد، عنايت الله شفيع، شيرين بينا، چكامه چمن ماه



ادامه نوشته

مرکز هنرهای نمایشی تایوان ( تایپه - 2015 ) طراحی شده توسط استودیو معماری OMA

ادامه نوشته

موزه حمل و نقل (بازل - سویس) کاری از پروفسور   Annette Gigoon

ادامه نوشته