برج میلاد

این برج مخابراتی و چندمنظوره، در مجموعه مرکز ارتباطات بین المللی تهران، در شمال‌غربی شهر تهران میان تپه‌ای با مساحت تقریبی ۱۴ هکتار واقع در جنوب شهرک‌قدس و شمال کوی‌نصر در منطقه ۲ شهرداری تهران قرار دارد.

این سازه که به خاطر ارتفاع بلند و شکل ظاهری متفاوتش، تقریباً از همه جای تهران نمایان است، یکی از نمادهای پایتخت به شمار می‌آید. ارتفاع برج میلاد 435 متر است که پس از برج توکیو اسکای تری ژاپن با 634 متر ارتفاع، برج گوانگژو و سیجسین گوانگژو چین با 605 متر ارتفاع، سی‌ان تورنتو کانادا با 553 متر ارتفاع، برج مسکو با 540 متر ارتفاع و برج اورینتال شانگهای چین با 467 متر ارتفاع در مکان ششم برج‌های مخابراتی جهان قرار دارد.

پاوورپوینت برج میلاد

برج میلاد

فتوشاپ - تری دی مکس - اتوکد - رویت

خلاصه دستورات فتوشاپ - تری دی مکس - اتوکد - رویت رو که کلا تو  دو صفجه گنجاندند بارگذاری کنید 

archsoft.ir  

جعبه خواب

 عجيب‌ترين اختراع براي راحتي مسافران

 

به احتمال فراوان تاكنون براي شما هم پيش آمده است كه سفري كاري به يك شهر مدرن و شلوغ داشته‌ايد و به دلايل شخصي و نبود زمان كافي نمي‌توانسته‌ايد زمان زيادي را در شهر مورد نظر بگذرانيد ولي به دليل خستگي راه نياز به يك استراحت هر چند كوتاه مدت داشته‌ايد تا انرژي مورد نظرتان را بازبيابيد. در اين شرايط اگر بخواهيد زمان اندك خود را صرف يافتن هتل كنيد نه از نظر زماني و نه از نظر مادي مقرون به صرفه نيست. در سويي ديگر اگر قرار باشد در فرودگاه يا ايستگاه قطار و در فاصله‌اي كه نوبت حركت‌تان يا پروازتان سر برسد روي صندلي‌هاي محوطه بخوابيد به احتمال فراوان از نظر بهداشتي و امنيتي با مشكلاتي روبه‌رو خواهيد شد. معماران روسي شركت «Arch Group» به مشكل اينگونه افراد پايان دادند و

auto cad HATCH

مجموعه hatch برای برنامه اتوکد
مناسب برای طراحان و معماران، ایده آل و از لحاظ زمانی مقرون بصرفه برای طراحی سایت پلان

فروشگاه معماری

 

تفکیک آپارتمان

در راستاي سياستهاي کلي سازمان مبني بر برونسپاري تهيه و ترسيم نقشه تفکيک آپارتمانها با هدف تسهيل و تسريع در امور توام با سرعت،دقت و کيفيت و پيشگيري از کندي کار در واحد هاي ثبتي به موجب تفاهم نامه شماره 197539/89-3/11/89 مسئوليت تهيه نقشه تفکيک آپارتمانها به نقشه برداران سازمان نظام مهنئدسي ساختمان کشور تفويض گرديده است لذا بمنظور پيشگيري از اعمال سلايق و رويه هاي مختلف ((شيوه نامه اجرايي نحوه برداشت و ترسيم نقشه تفکيک آپارتمان)) تهيه گرديده و کليه اشخاصي که مبادرت به تهيه نقشه مي نمايند مکلفند با رعايت مفاد اين شيوه نامه و با در نظر گرفتن استانداردهاي نرم افزار واسط سازمان اقدام نمايند و مديران کل و روساي واحد هاي ثبتي مکلفند بر نحوه اجراي امور نظارت کامل داشته باشند

بخش اول

بخش دوم

بخش سوم

نحوه برداشت و ترسيم نقشه تفکيک آپارتمان

جایزه معماری میرمیران

هشتمین دوره مسابقه طراحی مفهومی جایزه معماری میرمیران با موضوع "معماری و سینما" برگزار می شود. 

سید هادی میرمیران


بنیاد معماری میرمیران در تداوم برگزاری مسابقات سالانه معماری که در سالهای قبل به تاثیر رابطه عناصر بنیادین طبیعت (پنج اصل نور، آب، گیاه، خاک و باد) در شکل گیری فضای معماری اختصاص داشت در سال گذشته موضوع معماری فردا با رویکرد مسکن را انتخاب نمود و در سال جاری با توجه به ارتباط نزدیک و تنگاتنگ دو رشته هنری ، موضوع "معماری و سینما" را به عنوان هشتمین دوره مسابقه معماری میرمیران معرفی می نماید.

همایش

 گفتمان معماری و شهر سازی

با حضور دکتر فرج باور

هال بین المللی تبریز

۲۳ اسفندماه ساعت ۱۴ الی ۱۸

دریافت عکس با سایز واقعی

مدیریت کارگاه

شرایط مدیرموفق

ضرورت اجرایی یک طرح دریک منطقه

شرح وظایف پرسنل وشاغلین کارگاه

مدیریت کارگاه

                                           

کاغذ دیواری

در سال های اخیر، استفاده از کاغذ دیواری در طراحی و دکوراسیون خانه و محل کار بسیار باب شده است و چه خوب هم هستند. این کاغذهای زیبا با طرح های بسیار متنوع برای سیراب کردن تشنگی هر سلیقه ای کافی هستند.

دانلود فایل الحاقی

     کاغذ دیواری      کاغذ دیواری

هر دیدی که به دنیای اطراف خود داشته باشید را می توانید در میان کاغذهای دیواری پیدا و از آنها برای القا روحیه خود بهره بگیرید.

۱- طرحی را برای کاغذ دیواری انتخاب کنید که بخش براقی در خود داشته باشد تا باعث درخشش اتاق شود.

ادامه نوشته

جانی دوباره

گروه وبلاگ معماری آرچ به بهانه دوباره از نو شدن مایل به ثبت وبلاگهای برتر مهندسی در قسمت پیوندهای وبلاگ خود است و به همین دلیل از کسانی که مایل به قرار گرفتن آدرس وب خود در یکی از قدیمی ترین وبلاگهای معماری ایران هستند دعوت میکند تا به ترتیب

آدرس سایت یا وبلاگ

عنوان

و نویسنده

وبلاگ خود را به ایمیل id_cad@yahoo.com بفرستند تا در لیست وبلاگ قرار بگیرند

آشنایی باGPS و نحوه کار با آن

جی‌پی‌اس یا سیستم موقعیت‌یاب جهانی (Global Positioning Systems)، یک سیستم راهبری و مسیریابی ماهوارهای است که از شبکه‌ای با حداقل ۲۴ ماهواره تشکیل شده است. این ماهواره‌ها به سفارش وزارت دفاع ایالات متحده ساخته و در مدار زمین قرار داده شده‌اند. جی‌پی‌اس در ابتدا برای مصارف نظامی تهیه شد ولی از سال ۱۹۸۰ استفاده عمومی آن آزاد و آغاز شد.

gps

دانلود آشنایی باGPS و نحوه کار با آن

شاتکریت چیست؟

شاتکریت را می توان به عنوان بتن یا ملاتی که از طریق شیلنگهای لاستیکی حمل شده و با استفاده از هوای فشرده با سرعت زیاد به سطح مورد نظر پاشیده می شود، تعریف کرد.
اولین کاربرد شاتکریت به سال ۱۹۰۹ میلادی بر می گردد که در آن زمان تحت عنوان گونیت نامیده می شد و به کمک دستگاهی موسوم به تفنگ سیمان به کار می رفت.

        شات کردن        دستگاه شاتگریت
در سال ۱۹۱۴ برای اولین بار شاتکریت در یک معدن آزمایشی در ایالات متحده آمریکا مورد استفاده قرار گرفت . پس از آن این سیستم برای پوشش سطوح سنگها و حفاظت آنها در برابر هوازدگی و گاه نیز به عنوان سیستم نگهداری موقتی به کار رفت .

ادامه نوشته