معمارانه

برای ارتباط بیشتر با جامعه معماران...دانشجویان و فارغ التحصیللان عزیز معمار

معمارانه

برای ارتباط بیشتر با جامعه معماران...دانشجویان و فارغ التحصیللان عزیز معمار

خانه ای به شکل توالت

حجم این بنا که به شکل توالت طراحی شده است با زیر بنایی حدود 420 متر مربع توسط Sim Jae-duck در شهر سئول واقع در کشور کره شمالی در سال 2002 میلادی ساخته شد.که هم اکنون خود او در آن زندگی میکند.

پیش از اینکه او به این خانه جدید نقل مکان کند ، افراد می‌توانستند به قیمت 50 هزار دلار در روز آن را اجاره کنند. پول حاصل از اجاره این خانه صرف ایجاد تسهیلات بهداشتی دفع فضولات در کشورهای فقیر خواهد میشد.

جحم کلی بنا از این جهت شبیه به توالت در نظر گرفته شد تا اهمیت سرویس بهداشتی در خانه را به مردم هر چه بیشتر گوشزد کند و مردم را به استفاده از سرویس های بهداشتی بیشتر ترغیب نماید.

مصالح بکار رفته در بنا عبارتند از بتن و شیشه و استیل ...

داخل این بنا چهار سرویس بهداشتی لوکس قرار گرفته. یک حمام بسیار لوک در جعبه ای ویترین مانند درست در مرکز خانه قرار دارد ( که البته با تکنولوژی خاصی هنگام استفاده ،شیشه های آن کاملا با ذرات بخار استتار میشود) و بقیه سرویس ها که همگی با بهترین و جدیدترین تکنولوژی های دنیا مجهز شده اند در دیگر مکانهای این خانه قرار گرقفته اند.

این خانه در جهت ترغیب مردم کشور های فقیر به رعایت بهداشت به مبلغ ۵۰۰۰۰ دلار(حدود ۵۰ هزارتومان) در روز به آنها اجاره داده میشد.

این خانه دو اتاق خواب و دو اتاق مهمان دارد.

این خانه را Haewoojae نام نهدند که به زبان کره ای به معنی "مکان لجستیکی امن برای حل مشکلات و نگرانیها " میباشد.

نکته جالب این است که Sim خودش در توالت به دنیا آمده مبتنی بر این اعتقاد قدیمی که از مادر بزرگش به مادرش رسیده که کسانی که در توالت به دنیا می آیند عمر طولانی و خوشی خواهند داشت.

همه‌گیری بیماری‌ها از دفع غیربهداشتی فضولات هر سال دو میلیون نفر را به کشتن می دهد ، 2.6 میلیارد میلیارد نفر در جهان بدون توالت زندگی می‌کنند و توالت‌های با طراحی بد موجب آلودگی منابع آب آشامیدنی می‌شوند. 

Sim می‌گوید: توالت‌ها زمانی مکان‌های کثیف و متعفن شمرده می‌شدند اما اکنون باید آنها را مکان‌هایی باارزش به حساب آورد که از سلامت انسان محافظت می‌کنند.

سیم همچنین قصد دارد توالت‌های مجهز به فناوری اطلاعات ایجاد کند که افراد در آن بتوانند وضعیت سلامتی‌شان را چک کنند و به جستجو در اینترنت بپردازند.


toilet-house_1

و


toilet-house_2

 به بقیه عکسها در ادامه مطلب توجه کنید.


Toilet House Haewoojae


Toilet House Haewoojae


Toilet House Haewoojae


Toilet House Haewoojae


Toilet House Haewoojae

نظرات 1 + ارسال نظر
سپیده دیهیم فر دوشنبه 14 تیر‌ماه سال 1389 ساعت 03:51 ب.ظ http://www.simad47@yahoo.com

سلام استاد. راستش یه مجله از من خواسته که مطالب معماری جدید براش بفرستم. اجازه دارم از سایت شما هم استفاده کنم؟ البته اسم سایتتون رو درج میکنم.

بله خواهش میکنم... البته همونطور که خودتم گفتی با ذکر منبع ;)...موقعیت خوبیه ازش استفاده کن حتما :)

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد